Når jeg først hørte begrepet digital kapitalforvaltning Jeg antok det var bare en annen økonomisk begrep for noen type media aksjer eller obligasjoner. Faktisk er Digital Asset Management eller DAM reist for å være en av de beste mediene programvareprodukter for fremtiden.
Digital Asset Management er foreslått vekst de neste 5 årene anslås til over 300%, som er tre ganger dagens verdi. Virksomheten forskning og konsulentselskapet Frost & Sullivan er prognosering at «markedet er satt til å< vokse til en svært sunn tosifret vekst gjennom prognoseperioden, 2007-2013". Ifølge Frost & Sullivan, "rundt 70 store leverandørene ser nå de trenger for å digitalisere sine medier».
DAM løsninger blir så strømlinjeformet i et utvikling av nettstedet som innhold styringssystemer og søk markedsføring. Grunnen til dens suksess er at de fleste store bedrifts-nettsteder plass til mye av rike digitale medier, inkludert bilder, lyd-og videoinnhold og dette kan gjøre lagring og henting av disse eiendelene vanskelig. For alt dette innholdet til å være vertskap, lett gjenfinnes, distribueres og eksportert den må lagres i en sentral beliggenhet, riktig arkivert, arkiverte, optimalisert og tilgjengelig i en rekke ulike nedlastbare format.
En annen grunn til suksessen til DAM er at mye av filer, spesielt videofiler kan være så stor at selv FTP-tilgang på tvers av offentlige tjenester er uønsket, gjør DAM dette mulig ved å bruke en leveranse service, med tilgang til én ressurser fra flere steder, og dermed redusere tiden og kostnadene for å produsere innhold og maksimere avkastningen på investeringen.
Hvilke typer DAM systemer finnes det?
Typene DAM er avhengig av sin tilrettelegging med næringslivet, merket kapitalforvaltning for eksempel fokuserer hovedsakelig på markedsføring og avtaler med markedsføring sikkerhet som produkt bilder, fonter og logoer. Produksjon kapitalforvaltning er vanlig i organiseringen og lagring av ofte skiftende digitale medier, mens digitale verdikjeden tjenester rent fokuserer på å skyve av digitalt innhold ut til forhandlere dvs. Musikk og spill butikken. Biblioteket ledelse er sannsynligvis det mest brukte typen med fokus på lagring og gjenfinning mengder meste arkiverte video og foto medier.
Hvis vi ser nærmere på DAM, verktøyene som den utnytter begynne å gjøre systemet mer av en håndgripelig produkt. Typene bruker for systemet i virksomheten er for Multimedia trykker kits og markedsføringsmateriale, bedriftspresentasjoner, VOD, rik media biblioteker av, video, fonter og bilder, og andre markedsføringsmateriell. Hvilke filtyper dette omfatter er; bilder, logoer, lyd, animasjon, CAD, video og HTML.
Så hva er i vente for fremtiden?
Ifølge bransjeanalytiker Zippy Aima "Det er den siste spredning av digitalt medieinnhold, spesielt video, og framveksten av bærbart utstyr for visning den. Vi kan tilføye den omfattende tilgjengeligheten av bredbånd datatjenester til å distribuere det, og behovet for systemer som kan lagre og levere innholdet til de rette menneskene til rett tid. "
Med media etableringen så tilgjengelig via bredbånd og trolig til å vokse langt over det neste tiåret, bilder fra vårt daglige enheter som kameraer, vil telefoner og skannere fortsetter å flom på nettet, milliarder av eiendeler (filer) alle treffer sosiale nettverk, nettsteder og blogger på en rasende fart og alle med tusen forskjellige destinasjoner og målrette publikum. DAM vil snart være den eneste teknologien i stand til å håndtere etterspørselen, og med verdien av digitalt medieinnhold ledelse satt til å stige; fra $ 203 000 000 til en forventet $ 558 600 000 innen 2014 dette ser ut til å fortsette.
No comments:
Post a Comment