I dag, innrømmer moderne teknologi bank til å eksistere i fire svært forskjellig
Hakk i hæl på telefon banktjenester, ville internett snart gir enkeltpersoner en annen måte å administrere sin bankkonto. Introdusert i 1994, nettbank forbedret og utviklet tjenesten som allerede er levert av telefonlinjer og lov kunder til å utføre oppgaver som fondet overføring, investeringer, elektroniske bill betaling og komplette søknader for andre finansielle funksjoner som for eksempel lån og kredittkort. Det er om antallet Internett-brukere som bruker nettbank nå overstiger 50%.
Teknologiske fremskritt ikke bare omfatter telefonen og telefon men som ATM (automatiserte teller maskin) eller kontanter kiosk, har gjennomgått en rekke forandringer også. Oppfunnet i 1960, er minibanken nå en kjent funksjon i High Street og gir et tilgjengelig og velkjent midler for å få tilgang til midler for de som går om sine daglige gjøremål eller ferie og reise i utlandet. Av spesiell interesse er utvikling av svært avanserte bank-programvare som lar flere minibanker å være fjernstyres fra en finansinstitusjon samt teknologi som gjør at minibanker til å snakke en rekke språk, dermed skape et globalt vennlige maskiner.
Selv de mest merkbare teknologiske endringer i bank har skjedd med veggene i disse finansielle institusjonene selv, er det også andre viktige utviklingstrekk at bistand opplevelsen av ansatte og kunder i bankene selv. Forbedret databaser og in-house software pakker betyr fortellerne har tilgang til flere kundekontoer samtidig. For enkeltpersoner arbeider i kreditt eller lån sektor, programvarepakker finnes nå som bidrar til å beregne utlån risiko samt lån tiden som til slutt gir en tryggere, sikker og speedier bank erfaring fra bank og utenfor. "
No comments:
Post a Comment